واکاوی گناهکارانه گذشته ها در حسرت ماشین زمان
حسرت گذشته ماشین زمان
31 آگوست 2022
قدرت خاموش درونگرایان
قدرت خاموش درونگرایی
03 سپتامبر 2022
واکاوی گناهکارانه گذشته ها در حسرت ماشین زمان
حسرت گذشته ماشین زمان
31 آگوست 2022
قدرت خاموش درونگرایان
قدرت خاموش درونگرایی
03 سپتامبر 2022

فانی بودن یا میرایی ( مرگ با تشریفات پزشکی) نوشته آتول گوانده

دکتر آتول گوانده نویسنده کتاب فانی بودن توضیح می‌دهد تکنولوژی مدرن چگونه مرگ را از یک حقیقت انکار ناپذیر به یک روند زجرآور تبدیل کرده است.

آتول گوانده نویسنده کتاب مشهور فانی بودن، یک جراح آمریکایی هندی تبار است که پدرش هم در آمریکا پزشک بوده. او در این کتاب توضیح می‌دهد که تکنولوژی و طب مدرن، مرگ را از یک حقیقت انکار ناپذیر تبدیل کرده به یک مشکل پر از زجر و احساس گناه.
در ماههای آخر نزدیکان بیمار، خود بیمار و پزشک همه با هم همدست می‌شوند تا حقیقت مرگ را انکار کنند. و با تکنولوژی زجر ایجاد می‌شود. در صورتی‌که با درمان ضد درد، فنون کاهش رنج ، نگهداری در منزل و مراقبت‌های خاص، می‌شود کیفیت زندگی را بشدت بالا برد و پذیرش روانی را برای بیمار و نزدیکانش خیلی بهتر کرد.
آتول گوانده از تجربه سرطان پدرش به این نتیجه رسید که خود پزشکان در پایان عمر اگر حق انتخاب داشته باشند این راه را نمی‌روند و چون حد و مرز امکانات و نتیجه درمان را می‌دانند، حاضر نمی‌شوند کیفیت زندگی را قربانی بیشتر ماندن به هر قیمتی بکنند.
ترجمه: دکتر ایمان فانی

مطالب مرتبط:

خیره به خورشید اروین یالوم بخش پنجم

1 دیدگاه

  1. فتی گفت:

    در واقع پزشکی در همه کشورها حتی کشورهای توسعه یافته تبدیل به سیستم درآمدزا شده است و قوانین طبیب و حکیم جای خود را به قوائد تجارت داده. بدیهی ست سوداور هم هست. از این رو هنوز پابرجاست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!