معرفی و مرور کتاب اول سود
معرفی کتاب اول سود
09 می 2022
سه استراتژی تصمیم گیری و انتخاب
استراتژی علمی تصمیم گیری و انتخاب
21 می 2022
معرفی و مرور کتاب اول سود
معرفی کتاب اول سود
09 می 2022
سه استراتژی تصمیم گیری و انتخاب
استراتژی علمی تصمیم گیری و انتخاب
21 می 2022

درباره احساس کرختی بی انگیزگی

درباره احساس کرختی و بی‌انگیزگی

درباره احساس کرختی و بی‌انگیزگی

از گذار فصلها چه می‌توان آموخت درباره احساس کرختی، خمودگی و بی‌انگیزگی؟ این ویدیو از مدرسه زندگی آلن دوباتن به این موضوع می‌پردازد.
سایت مدرسه زندگی THE SCHOOL OF LIFE

هر سال طبیعت در سکوت درسی به ما می‌دهد درباره اینکه در لحظات ناامید‌کننده و یاس‌آور زندگی‌هایمان باید چطور فکر کنیم؟ از اواسط پاییز در نیمکره شمالی دمای هوا پایین می‌آید، زودتر شب می‌شود، زمین سفت و سرد می‌شود. صبح‌های زود هوا مه آلود است و باد و باران زمین خاکستری عبوس بیجان را می‌کوبند.
نمی‌شود هیچ اتفاق خوشایندی در آینده نزدیک را انتظار داشت. دیگر کاری نمی‌شود کرد جز صبر کردن با شکیبایی. اغلب حاضر نیستیم قبول کنیم ولی ذهن ما هم چرخه‌ها و نشیب و فراز خودش را دارد.
ما نمی‌توانیم همیشه به یک اندازه پر کار و خلاق باشیم. نمی‌توانیم همیشه به یک اندازه پرانرژی باشیم و به استقبال چیزهای جدید برویم. زمانهایی هست که باید پناه بگیریم.  خواست ما هر چه باشد، بنظر می‌آید انتخاب دیگری جز توقف کار نیست. نمی تونیم زایا باشیم، جهت را گم می کنیم و انگیزه را از دست می‌دهیم. با سماجت بی حس و سترون می‌شویم. در چنین شرایطی وحشت کردن راحت است. چرا این فلج روحی و بی علاقگی برای مایی رخ داد که همیشه زنده بودیم؟ ایده ها و امیدهای ما کحا رفت. سرزندگی و شورمان چه شد؟
در چنین لحظاتی باید از آخر پاییز دلگرمی بگیریم.  درست است که همه چیز سرد و مرده است و زندگی تعلیق شده ولی این پایان داستان نیست. این ایستگاه آخر زمین نیست، این یک دوره و مقطع است. مرگ پیش درآمد یک زندگی جدید است. زمین را آیش می‌گذارند تا دوباره بکارند.
همه موجودات زنده باید منابعشان را بازسازی کنند. برگهای پوسیده باید جاباز کنند، اندامهای خسته باید استراحت کنند. رقص و شوریدگی نمی توانست ادامه پیدا کند. شاید بنظر بیاید که زمان متوقف شده و این خواب بی سرانجامی است. ولی در همین لحظه در عمق زمین مواد مغذی اندوخته می‌شوند. شالوده های شادابی و پویایی را دارند می‌سازند. بهار جدیدی به آهستگی دارد جان می‌گیرد.
همان طور که طبیعت می‌خواهد به ما بگوید، دوران شکوفایی ما هم دایمی نیست. ما به لحظه های دو دل شدن و دست از کار کشیدن نیاز داریم. نباید ترسید، فرصتهایی سر خواهد زد. باید با دیماه روح به صلح برسیم و در جستجوی صبر و آرامش به آشتی جویی عاقلانه طبیعت اعتماد کنیم.
ترجمه: دکتر ایمان فانی

مطالب مرتبط:
وقتی برای بار هزارم شکست می‌خورید
ناامیدی و احساس شکست
تاریخ اندیشه‌های بشر: شکست و ناکامی
برنامه شماره دو

شهرت شکست و رسوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!