شینزو آبه و آینده ژاپن و اوراسیا
شینزوآبه ژاپن و اوراسیا
09 سپتامبر 2020
چهار عمل اصلی تمدن
سازماندهی خودبخود تمدن و فروپاشی
20 سپتامبر 2020
شینزو آبه و آینده ژاپن و اوراسیا
شینزوآبه ژاپن و اوراسیا
09 سپتامبر 2020
چهار عمل اصلی تمدن
سازماندهی خودبخود تمدن و فروپاشی
20 سپتامبر 2020

نژاد پرستان آلمان ویرانی اوراسیا

نژادپرستان آلمان اوراسیا

تکرار نقش نژاد پرستان آلمان در ویرانی اوراسیا

طی روزهای اخیر گروههای نژادپرست افراطی با پرچم قدیم آلمان (رایش) در کنار پرچم آمریکا به پارلمان این کشور حمله کردند. صدای این تشکل‌ها در آلمان پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بیشتر و بیشتر شنیده می‌شود.
تحریک ناسیونالیزم خصمانه و تقابلی، در قدرتهای اوراسیا برای محاصره و متلاشی ساختن این قاره بعنوان یک راهبرد ژئوپولتیک موثر همواره مورد استفاده تمدن دریایی بوده و هست. این ناسیونالیسم خودجوش نیست و به نفع آلمان و اوراسیا تمام نخواهد شد.
جالب آنکه جنبش فاشیستی و ناسیونالیستی قبل از جنگ دوم جهانی هم ابتدا از انگلستان به رهبری سِر ادوارد موسلی (رهبر حزب فاشیست بریتانیا) شروع شد ولی آلمان و اوراسیا را به نابودی کشید. ادوارد موسلی در انگلستان هرگز دستگیر و محاکمه نشد و در مصاحبه‌ای در دهه ۶۰ میلادی حتی اظهار پشیمانی نکرد.

حمله نژادپرستان آلمانی به پارلمان

3 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    آقاي ايمان فاني، من تمام موضوعات سطح بالايي رو كه واقعا ياد مي دهيد رو از ابتدا دنبال مي كنم. كليت مباحث جغرافيايي سياسي كه طرح مي كنيد به دل من نشسته و بسيار كلان و بلند مدت به مسائل مي پردازد و قطعا براي تدوين سياست هاي كلي استراتژيك بلند مدت مفيد است. ولي اگر همه نظر شما را در خصوص توطئه هاي انگلستان (تمدن دريايي) در قرارداد سايكس – پيكو و يا همين شوراندن فاشيست هاي آلماني پيش از جنگ جهاني اول بپذيريم، با انگيزه ايجاد تنش در اوراسيا، ابتدا اين حس بوجود ميايد كه اين تمدن دريايي (انگلستان يا امريكا) خدا گونه اند (حسي شبيه حس معتقدان به تئوري توطيه)، ثانيا با اطلاعات ما در خصوص جنگ هاي جهاني كه انگلستان به سختي با فلاكت، كشته هاي بي شمار نظامي و غير نظامي و حتي قحطي از آن عبور كرد جمع پذير نيست. همه مي داريم كه روزولت با چقدر تاخير و اكراه پس از بسياري چانه زني هاي چرچيل وارد جنگ شد، به كمك متفقين آمد و عمليات روز دي در ساحل نرماندي چقدر احتمال شكست داشته.

    • خیر، خداگونه نیستند اما دختر بچه دبستانی هم نیستند و کوچکترین حس رمانتیک حقوق بشری یا دموکراتیک ندارند. خیلی منطقی و علمی از منافع کشورشان دفاع می کنند وگرنه چه دلیلی دارد آمریکا متحد خودش آلمان را بخاطر خرید گاز از روسیه تهدید به تحریم کند یا برای ضربه زدن به ایران و روسیه، هیچ کمکی به ارمنستان مسیحی نکند در حالیکه تا دیروز فریاد نسل کشی ارامنه شان گوش فلک را کر کرده بود. قدرتها را موازنه می کنند و گاه هزینه های سنگینی هم می دهند مانند ویرانی انگلستان در جنگ دوم. امروز هم دیگر اوراسیا قابل محاصره نیست. اکراه روزولت در ورود به جنگ برای به حداکثر رسیدن تضعیف قوا در خاک اوراسیا بود، بقیه اش رمانتیزه کردن ماجرا در همان مستندهای کم ارزش است که باید بسازند. وقت می برد تا همه آن چیزهایی که بنام سیاست در ذهن نشسته پاک شود. اینها اسمش توطئه نیست. اسمش برنامه است، برای کشورشان برنامه دارند.

  2. Sana گفت:

    آیا میتونیم دلیل اصلی کودتاها و انقلاب رو در کشورمون به تحریک تمدن دریایی نسبت بدیم؟یعنی علت العلل رو اونا بدونیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!