باروخ اسپینوزا
باروخ اسپینوزا
13 ژوئن 2019
تنهایی و هوش
هوش و تنهایی
18 ژوئن 2019
باروخ اسپینوزا
باروخ اسپینوزا
13 ژوئن 2019
تنهایی و هوش
هوش و تنهایی
18 ژوئن 2019

حشیش ماریجوانا کانابیس

روایت حشیش

حشیش ماریجوانا کانابیس

سخنی با دوستان پژوهشگر و متخصص (روانشناس، روانپزشک، فارماکولوژیست، نورولوژیست، متخصصان پزشکی قانونی، ‌سم‌شناسی، جامعه‌شناسان و دیگر میدانهای مرتبط با موضوع زیر)
مدتی است که یک روند مشهود جهانی برای عادی‌سازی مصرف حشیش/ ماریجوانا/ علف و زدودن قبح مصرف آن در جریان است. این پدیده از چند سال پیش در فضای مجازی جهانی با اشتراک‌گذاری تجربیات مصرف کنندگان در قالب ویدیو‌ها و متنهای متفرقه شروع شد، سپس به پلتفرمهای شناخته شده‌تری مانند Ted سرایت کرد. وضعیت فضای مجازی در حال حاضر به گونه‌ای است که حتی اگر به‌عنوان یک پزشک یا داروشناس در جستجوی اطلاعاتی درباره «عوارض» حشیش باشید، بسختی چیزی پیدا می کنید!
از سوی دیگر آزاد شدن مصرف در کشورهایی مانند کانادا و حمایت وسیع رسانه‌های متعارف برایم محل کنجکاوی است زیرا تا حد اطلاع اینجانب، برخلاف مثلا الکل در دوره ممنوعیت آن در آمریکا (Prohibition) که مافیایی خشن با گردش مالی بسیار بالا در اطراف آن شکل گرفته بود، حشیش از نظر حجم مصرف و شبکه مبادله در وضعیت بحرانی نبود و طی دهه‌ها روند مصرف ثابتی داشت که قانونی سازی آن در این مقطع از زمان را توجیه نمی کند. یکی از توضیحاتی که در این باره شنیده‌ایم تولید کانابیس سنتتیک و نیمه سنتتیک است که اخیرا صورت گرفته و تجارت آن را سودآور کرده و باعث شده به موضوع روز تبدیل شود اما این مساله کاملا قانع کننده نیست و همه جوانب را پوشش نمی دهد.
تقاضا دارم تجربه بالینی و دانش خود را در این زمینه با من به اشتراک بگذارید. لطفا زمینه تحصیلی، کاری و پژوهشی خود را قید بفرمایید. سوالات من اینهاست اما قدردان هرگونه اطلاعات تکمیلی شما بزرگواران هستم:
[email protected]
۱-دلیل چرخش ۱۸۰ درجه ای در روایت حشیش از دید شما چیست؟
۲-آیا واقعا هیچ سودی برای مصرف غیر دارویی و کنترل نشده حشیش در سطح جامعه می‌توان تصور کرد؟
۳-مصرف مشتقات کانابیس بصورت تجویز شده و فارماکولوژیک در حال حاضر در کدام بیماریها کاربرد بالینی یا پژوهشی یافته است؟
۴-چنانچه به کار بالینی از هر نوع (مشاوره، روان درمانی یا طبابت) مشغول هستید تجربه شما از عوارض، منافع احتمالی و شیوع مصرف در جامعه ایران چیست؟
۵-چنانچه متون پژوهشی یا هر گونه رفرنس تخصصی در این زمینه می شناسید لطفا با من به اشتراک بگذارید.
پیشاپیش بخاطر قبول این زحمت از شما عزیزان دانشمند سپاسگزارم.
با احترام
دکتر ایمان فانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!