بوی بد دهان
22 مارس 2019
اثر دارالمجانین
28 مارس 2019
بوی بد دهان
22 مارس 2019
اثر دارالمجانین
28 مارس 2019

سیل، خشکسالی و جت استریم

این ویدیو به تغییرات جت استریم و اثر آن بر تغییر اقلیم می پردازد که می‌تواند سیل اخیر ایران و خشکسالی ها و موجهای گرما و سرما را توضیح دهد.
این ویدیو در سال ۲۰۱۹ در پاسخ به برخی پدیده‌های سالهای اخیر ساخته شد که موج کنونی سرمای وحشتناک تگزاس همراه با قطع آب و برق و حتی یخ زدگی چاههای نفت (و متعاقبا ایجاد نوسان در قیمت نفت) ، آتش‌سوزیهای اخیر ایران و برف در صحرای آفریقا هم با آن توضیح داده می‌شود.
به اثر meandering یا سینوسی شدن باید اضافه کرد که جت استریم اخیرا دچار fracture و فراگمانتاسیون شده و حتی همان تداوم سینوسی هم مختل شده و به صورت پاکه های هوایی پایدار و جدا از هم در آمده‌اند.
بنابراین در آینده آشوب تمام عیار بر پدیده‌های جوی حاکم خواهد شد.
سرما در تگزاس به حدی است، که توربینهای بادی و حتی تاسیسات اتمی با مشکل مواجه شده‌اند.
هیچ زیر ساخت بشری در مقابل قفل شدن جبهه‌های هوا در یک منطقه برای هفته‌ها ایمن نیست.
همین پدیده به راحتی می تواند محصولات کشاورزی یک قاره را در چند هفته معدوم کند و در سالهای آینده باید منتظر قحطی‌های جهانی عظیم بود.
@inhumannica

24 دیدگاه

  1. فاطمه توسلى گفت:

    مثل هميشه مختصر، مفيد و عالى، مرسى 🙂

  2. سامان گفت:

    سلام
    سال نو مبارک
    ممنون از ویدیو های خوب و آموزنده شما.
    چطور میتونم ویدیو های شما رو دانلود کنم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    متشکرم

  3. مهدی گفت:

    سلام و عرض ادب
    ویدیو پلی نمیشه!!!

    • سلام، لطفا مجددا امتحان کنید. بعد از دو بار کلیک روی ویدیو کمی صبر کنید. بزودی در اینستاگرام و تلگرام هم میذاریم

  4. مهدی گفت:

    سلام
    ویدیو پلی نمیشه!!!

  5. مرتضی گفت:

    درود بر شما
    آیا هارپ و دستگاه هایی که ساخته شده توی این مساله جایی داره یا خیر؟

    • هیچ مطلبی که این موضوع رو به هارپ ارتباط داده باشه پیدا نکردم. اساسا موضوع هارپ مورد مناقشه و سواله. اگر هم به نوعی در آب و هوا موثر باشه، بعیده در علوم و منابع متعارف کسی بهش بپردازه چون بلافاصله به تئوری توطئه متهم خواهد شد

  6. منصور طاهری گفت:

    بسیار زیبا
    سپاس از شما ?

  7. مهدی عیوضی گفت:

    ممنون از اینکه وقت میگذارید و با کوتاه ترین جملات و کلیپ اطلاعات مفیدی به ما میدین?

  8. مهدی گفت:

    سلام، خیلی ممنونم از مطلب جالب و روشنی که متناسب با موضوع روز تهیه کردید. سوالی که برای من هست اینه که چقدر با قطعیت میشه این پدیده‌های آب و هوایی رو به گرمایش زمین ارتباط داد؟ به عبارت دیگه آیا نمیشه اثر نوسانات دوره‌ای آب و هوا (گاها نوسان با فرکانس چند صد ساله) رو به عنوان دلیل این تغییرات دونست؟ آیا به اندازه کافی دلیل روشن برای نتیجه‌گیری داریم؟
    متشکرم
    مهدی

    • با تشکر. 97 درصد اقلیم شناسها تقریبا توافق دارند که شداید اقلیمی حاصل افزایش دی اکسید کربن و متان هست و انقلاب صنعتی و سوختهای فسیلی عاملش هست با در نظر گرفتن تنوع و واریانس موضوع، بیشتر نمودارها چنین چیزی رو نشون میدن و مطالعات میدانی هم روی ترکیب گازهای جو در دوره‌های پیشین زمین شناسی همه دمای بالاتر با دی اکسید کربن بالاتر رو نشون میدن. درجه قطعیت بالاست و عواقب عمل نکردن بر اساس این داده ها خیلی وخیم.

  9. راشد گفت:

    سلام و درود بر شما
    همه چیزتون عالیه

  10. Shefaee گفت:

    آموزنده و جالب بود. ممنون و سپاسگزارم

  11. alireza گفت:

    پس با این حساب میشه گفت تغییرات اب و هوایی باعث میشه مناطق جنوبی تر از بارشها بیشتر از قبل بهره ببرن .محسوسا ایران کوهستانی.زیادم واس ما بدنیس. خیلی ممنون که برای اگاهی عمومی کار و وقت صرف میکنید.

  12. علی فانی گفت:

    آموزنده و جالب بود. بسیار سپاسگزارم

  13. ابوالفضل گفت:

    عالی بود ممنون

  14. R_Abdi گفت:

    سلام، سپاس از مطالب مفید و ارزشمندتون. جناب دکتر، بنده دانش آموخته ی علوم زمین هستم، طبق شواهدی که من از اطرافیان خودم داشتم اکثر افراد در مورد پروژه تحقیقاتی هارپ یک ذهنیت کاملا اشتباه که ممکنه برگرفته از تبلیغات مغرضانه ای هم باشه، دارند، بنده ی حقیر افتخار این رو داشتم که دانشجوی اساتید برجسته ی جهانی تو حوزه ی علوم زمین باشم. دکتر عبدالرضا قدس دانشیار ژیوفیزیک مطلبی رو در مورد این موضوع با عنوان ”رمز گشایی آزمایش هارپ” برای مطالعه عموم نوشتند. با خوندن این مقاله یاد کتاب های هاوکینگ می افتید. مسایل علمی به زبان بسیار ساده بیان شده، لطفا این فایل رو تو گروه بذارید تا علاقمندان و اعضای فرهیخته هم اون رو مطالعه بکنند. https://t.me/ketabmilad/1892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!